Ύπνος επαφής

Ως ύπνο επαφής ορίζουμε τον ύπνο του μωρού πάνω σε έναν ενήλικα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο όρος εισάγεται από την Sarah Ockwell-Smith που τον χρησιμοποίησε ως "contact nap".

Ο ύπνος επαφής όπως και η συγκοίμηση "co-sleeping" έχει πολλαπλά οφέλη για το βρέφος καθώς καλύπτει τις βιολογικές του ανάγκες για ασφάλεια και φροντίδα.

Οφέλη

- Ήρεμος ύπνος

Ο ύπνος επαφής χαλαρώνει και ηρεμεί το μωρό καθώς η επαφή με το δέρμα της μαμάς, η μυρωδιά της ακόμα και οι ρυθμοί της καρδιάς της το βοηθούν να έχει καλύτερη ποιότητα ύπνου.

- Ανάπτυξη του μωρού

Έχει αποδειχτεί πως τα βρέφη που κοιμούνται πάνω στον γονέα τείνουν να παρουσιάσουν πιο σταθερούς καρδιακούς παλμούς, να μην ξυπνάνε τόσο συχνά, να έχουν πιο σταθερή θερμοκρασία σώματος αλλά και καλύτερη αναπνευστική λειτουργία σε σύγκριση με τα βρέφη που απολαμβάνουν τον ύπνο μόνα τους.

Ποια τα οφέλη για το γονιό;

Έρευνες δείχνουν πως στο γονιό τα επίπεδα παραγωγής της ωκυτονίνης, υπεύθυνης για αισθήματα ευτυχίας και ηρεμίας, αυξάνονται. Παράλληλα, το συναισθηματικό δέσιμο του γονιού με το παιδί ενισχύεται.

Παρόλο που υπάρχει η άποψη πως ο ύπνος με το μωρό μπορεί να δεσμεύσει το γονιό που δε μπορεί να κάνει παράλληλα άλλες δραστηριότητες, υπάρχει πάντα η λύση του μάρσιππου που παρέχει ελευθερία κινήσεων.

Τι να προσέξω:

Η ασφάλεια του μωρού προέχει γι αυτό και είναι σημαντικό να είστε προσκετικοί για να μην πέσει ή το τραυματίσετε με το βάρος σας. Γι αυτό το λόγο προσπαθείστε να αποφύγετε τον ύπνο στον καναπέ και προτιμήστε το κρεβάτι που σας δίνει μεγαλύτερο χώρο και ασφάλεια για να κοιμηθείτε μαζί του.